Retourneren en ruilen

Hoe kan ik mijn bestelde product retourneren?


Toch niet tevreden over je product? Of is het stuk? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd. Van ons mag je tenslotte wat verwachten. Wat dat precies is, zetten we graag voor je op een rijtje.

Wie betaalt de verzendkosten?


Is uw product stuk of heeft u het verkeerde product ontvangen? Dan vergoeden wij uiteraard de kosten voor uw retourzending. In alle andere gevallen betaalt u zelf de verzendkosten. De kosten die u maakt voor het terugsturen van een defect of verkeerd geleverd product vergoeden wij voor 100%. Bent u niet tevreden over uw product of heeft u per ongeluk het verkeerde product besteld? Dan neemt u zelf de kosten voor verzending voor uw rekening. Wanneer u een product bij ons besteld heeft op basis van onjuiste informatie op onze site is dat natuurlijk onze fout. Ook in dit geval vergoeden wij de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Indien u als consument gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening.

De retourprocedure


Volg onderstaande instructies op om de verzending en verwerking van je retouren voorspoedig te laten verlopen:
  1. Om de retour van uw product goed te laten verlopen neemt u eerst telefonisch contact met ons op, voordat u uw product terugstuurt.
  2. Bij akkoord kunt u het retourformulier (herroepingsformulier) invullen, die je hier kan downloaden;
  3. Geef aan welke producten en hoeveel stuks je per artikel gaat retourneren;
  4. Stuur dit formulier mee in de doos;
  5. Verstuur de zending in een goede beschermende verpakking, bijvoorbeeld in de verpakking die je van Waterfilterexpert.nl hebt ontvangen. Bewaar je verzendbewijs, welke je bij het afleverpunt ontvangt, totdat je retour door ons is verwerkt.
  6. Maken wij een fout met uw bestelling, dan ruilen wij het bij u aan de deur om, voor het juiste product.
  7. Het afleverpunt voor Nederland is een postkantoor of een servicepunt van PostNL. 

Wat is het herroepingsrecht en hoe maak ik daar gebruik van?  


Het herroepingsrecht houdt in dat je het recht hebt binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling zonder opgaaf van redenen de koopovereenkomst te ontbinden. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

  • De genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  • als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  • als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;